Θ Ε Σ Μ Ο Φ Ο Ρ Ι Α Ζ Ο Υ Σ Ε Σ
του Αριστοφάνη
Τελευταία Παράσταση στην Αθήνα –
19 Σεπτεμβρίου | Ωδείο Ηρώδου Αττικού | 21:00
19 Σεπτεμβρίου | Ωδείο Ηρώδου Αττικού | 21:00
Μετά από μια πετυχημένη περιοδεία σε επιλεγμένα θέατρα της Ελλάδας και δύο θριαμβευτικά γεμάτες βραδιές στην Επίδαυρο, που κέρδισαν
κοινό και κριτικούς, ο Αριστοφάνης του Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου με την dream team της νέας γενιάς ηθοποιών και την εξαιρετική μετάφραση του Παντελή Μπουκάλα δίνει την τελευταία του παράσταση στο Ωδείο Ηρώδου Αττικού την Τετάρτη 19 Σεπτεμβρίου.
Το έργο, ένα από τα «γυναικεία» του Αριστοφάνη, κατορθώνει να προσεγγίσει με αξιοθαύμαστη δεξιοτεχνία -και με όπλα το χιούμορ και την εξυπνάδα- ζητήματα φύλου, θεατρικότητας και πολιτικής.
Πρωταγωνιστούν οι Μάκης Παπαδημητρίου, Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος, Γιώργος Χρυσοστόμου, Νάντια Κοντογεώργη, Ελένη Ουζουνίδου, Άνδρη Θεοδότου, Μαρία Κατσανδρή, Γιώργος Παπαγεωργίου.
κοινό και κριτικούς, ο Αριστοφάνης του Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου με την dream team της νέας γενιάς ηθοποιών και την εξαιρετική μετάφραση του Παντελή Μπουκάλα δίνει την τελευταία του παράσταση στο Ωδείο Ηρώδου Αττικού την Τετάρτη 19 Σεπτεμβρίου.
Το έργο, ένα από τα «γυναικεία» του Αριστοφάνη, κατορθώνει να προσεγγίσει με αξιοθαύμαστη δεξιοτεχνία -και με όπλα το χιούμορ και την εξυπνάδα- ζητήματα φύλου, θεατρικότητας και πολιτικής.
Πρωταγωνιστούν οι Μάκης Παπαδημητρίου, Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος, Γιώργος Χρυσοστόμου, Νάντια Κοντογεώργη, Ελένη Ουζουνίδου, Άνδρη Θεοδότου, Μαρία Κατσανδρή, Γιώργος Παπαγεωργίου.
Έγραψαν για την παράσταση:
«Επιτέλους αριστοφανικό θέατρο με ποιότητες που είχαν ξεχαστεί. Αν πετύχετε αυτές τις «Θεσμοφοριάζουσες» σε κάποιο σταθμό της περιοδείας τους ανά την επικράτεια, μην τις χάσετε.»
Ματίνα Καλτάκη, ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
«Επιτέλους αριστοφανικό θέατρο με ποιότητες που είχαν ξεχαστεί. Αν πετύχετε αυτές τις «Θεσμοφοριάζουσες» σε κάποιο σταθμό της περιοδείας τους ανά την επικράτεια, μην τις χάσετε.»
Ματίνα Καλτάκη, ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
«Το σκηνικό, απλωμένο στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου, δίνει εξαρχής το στίγμα μιας παράστασης όπου η υψηλή αισθητική δεσπόζει, μακριά από τις αυτονόητες, συχνά – πυκνά, χοντροκοπιές που ακολουθούν τις κωμωδίες του Αριστοφάνη στα σύγχρονα ελληνικά ανεβάσματα… Αυτές οι «Θεσμοφοριάζουσες», ενορχηστρωμένες σκηνοθετικά από τον Βαγγέλη Θεοδωρόπουλο, απέδειξαν πως το μέτρο και η ποιότητα ταιριάζουν στον Αριστοφάνη – χωρίς χυδαιότητες και περιττές επιθεωρησιακές προσαρμογές στο σήμερα. Μια παράσταση που, ακολουθώντας το κείμενο, έδωσε σημασία στην κάθε μικρή και μεγάλη λεπτομέρεια, μην αφήνοντας περιθώριο παραφωνίας.»
Μυρτώ Λοβέρδου, ΤΑ ΝΕΑ
Μυρτώ Λοβέρδου, ΤΑ ΝΕΑ
«Ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος είχε μια αληθινά καλή ιδέα. Αντί να κάνει τα πράγματα με το ζόρι αστεία, να τα αφήσει πρώτα να αστειευτούν με τον εαυτό τους. Ολόκληρη η παράσταση έτσι είναι μια σαμπανιζέ βραδιά, χωρίς έγνοια άλλη από τη δημιουργία ενός «ονείρου», της «φαντασίας» που μόνο το θέατρο ξέρει να δημιουργεί.»
Γρηγόρης Ιωαννίδης, ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ
Γρηγόρης Ιωαννίδης, ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ
«Ο Βαγγέλη Θεοδωρόπουλος παρέδωσε μια διασκεδαστική παράσταση, ίσως κάπως συγκρατημένη, με μια «ευγένεια» ύφους που την απομακρύνει τόσο από το λαϊκό κι επιθεωρησιακό ανέβασμα του Αριστοφάνη, που έχουν δημιουργήσει σχολή, όσο και από τη νεόκοπη αποδόμησή του.
Τώνια Καράογλου, ΑΘΗΝΟΡΑΜΑ
Τώνια Καράογλου, ΑΘΗΝΟΡΑΜΑ
«Θεσμοφοριάζουσες χωρίς στόμφο, χωρίς γκροτέσκα κακογουστιά, χωρίς «φορεμένες» βρισιές, χωρίς παλλόμενους φαλλούς. Θεσμοφοριάζουσες υψηλής αισθητικής, με σημαντικές ερμηνείες ακόμα και μέσα από το Χορό, από το στόμα του οποίου δεν έχανες ούτε μία λέξη»
Ιωάννα Κλεφτόγιαννη, ΕΘΝΟΣ
Ιωάννα Κλεφτόγιαννη, ΕΘΝΟΣ
«Οι χορογραφίες και η κινησιογραφική επιμέλεια της Σεσίλ Μικρούτσικου αποδείχτηκαν καταλυτικά καίριες για την παράσταση. Δεν ήταν μόνο η απόλυτη οργανικότητα του Χορού, που καθόρισε την επιτυχία του Συνόλου, αλλά και η αισθητική ομοιογένεια των χορογραφιών που χρησιμοποίησαν κινητικές «φράσεις» από τελετουργικά δρώμενα στον πιο προσεκτικό κωμικό μετασχηματισμό τους. Όλες οι ηθοποιοί του Χορού, εύρυθμες, συντονισμένες, καλλίφωνες και η καθεμιά με τη δική τους εκφραστικότητα, δικαίωσαν την παράσταση και τη χορογράφο (δεν έχω δει πιο εκφραστικά και ρυθμικά χέρια τα τελευταία χρόνια σε Σύνολο).Ένας Χορός απάνθισμα νέω ταλέντων και δυναμικότητας, που αφήνει φωτεινές ελπίδες για το γυναικείο μέλλον του θεάτρου μας.»
Γιώργος Σαμπατακάκης, ATHENS VOICE
Γιώργος Σαμπατακάκης, ATHENS VOICE
«Ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος με τις «Θεσμοφοριάζουσες» στην Επίδαυρο, παρέδωσε μία πλήρη εκδοχή σύγχρονης παράστασης Αριστοφάνη με ζωντανό λόγο, πιστότητα στο περιεχόμενο του έργου, ευρηματική ατμόσφαιρα και απολαυστικούς υποκριτές, με τον Μάκη Παπαδημητρίου να σαρώνει στην ορχήστρα, χωρίς όμως να επισκιάζει το σύνολο της παράστασης που από την αρχή μέχρι το τέλος παρέμεινε στιβαρή και συμπαγής στις προδιαγεγραμμένες κατευθύνσεις της.»
Δημήτρης Καλαντζής, TOSPIRTO
Δημήτρης Καλαντζής, TOSPIRTO
«Οι Θεσμοφοριάζουσες του Αριστοφάνη, στην άρτια σκηνοθεσία του Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου, τήρησαν χθες στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου συνέπεια προς το πρωτότυπο, στην πολύ καλή μετάφραση του Παντελή Μπουκάλα, με ολοκληρωμένη θέση για το έργο, επίλεκτο καστ ηθοποιών, εξαιρετική μουσική του Νίκου Κυπουργού και ξεχωριστή χορογραφία/κινησιολογία της Σεσίλ Μικρούτσικου. Ο Γιώργος Χρυσοστόμου ως Αγάθων κλέβει την παράσταση, ενώ ως Σκύθης τοξότης δημιουργεί ένα σκιαγράφημα φαλλοκράτη ηλιθίου που επιστρατεύει ένα γλωσσικό ιδίωμα τύπου Αγκόπ. Το κυνικό ύφος και ο γραμμικός τόνος κάνουν ξεκαρδιστική την ερμηνεία του Μνησίλοχου από τον Μάκη Παπαδημητρίου.»
Νίκος Ξένιος, BOOKPRESS
Νίκος Ξένιος, BOOKPRESS
«Τα σκηνικά της Μαγδαληνής Αυγερινού και τα κοστούμια του Αγγελου Μέντη σε ευδιάκριτη επικοινωνία μεταξύ τους διέθεταν την παιγνιώδη αθωότητα τόσο της εγχώριας λαϊκής εικονογραφίας όσο και του σύγχρονου ή και καρτουνίστικου ντιζάιν. Η ζωντανά παιγμένη μουσική του Νίκου Κυπουργού ευθύμως μεσογειακή, αλλά και οι κινήσεις, οι χορογραφίες της Σεσίλ Μικρούτσικου ευφάνταστα απρόβλεπτες δεν εντάσσονταν απλώς στη δράση, αλλά της έδιναν και σπιρτάδα ή ρυθμό. Κι ο βασικός φορέας όλων των παραπάνω, ο Χορός των γυναικών, εκπροσωπημένος πιο ορατά από την Ελένη Ουζουνίδου, την Ανδρη Θεοδότου, τη Μαρία Κατσανδρή και τη Νάντια Κοντογεώργη, μεταμορφωνόταν αβίαστα από μυθικό, αναμαλλιασμένο αγρίμι, σε τρυφερό, ποιητικό και με έγνοια για τη δημοκρατία και την ισότητα πλάσμα.»
Νικόλας Ζώης, ΤΑ ΝΕΑ
Νικόλας Ζώης, ΤΑ ΝΕΑ
«Ο μύθος έφτανε απολύτως στο κοίλον, χάρη και στη μετάφραση του Παντελή Μπουκάλα που ανέδειξε τόσο το χιούμορ όσο και τον λυρισμό του Αριστοφάνη, δίνοντας ασφαλώς, μέσω της μετάφρασης, τον τόνο της συνολικής προσέγγισης στην κωμωδία, αποφεύγοντας τις ευκολίες και τις φτήνιες που τόσα χρόνια βλέπουμε και εντάσσοντας τον πλούτο της γλώσσας σε αριστοφανική παράσταση, χωρίς την πιασάρικη καταφυγή στη σύνδεση με την επικαιρότητα.»
Όλγα Σελλά, ARTPLAY
Όλγα Σελλά, ARTPLAY
«Τα κοστούμια, ο φωτισμός, τα σκηνικά και οι χορογραφίες απογείωσαν ένα από τα πιο αγαπημένα έργα του Αριστοφάνη, τις Θεσμοφοριάζουσες. Έντονη η χημεία μεταξύ των ηθοποιών, αλλά και ένας καλά συντονισμένος Χορός, με τη Νάντια Κοντογεώργη να κλέβει τις εντυπώσεις. Εξαιρετικές οι ερμηνείες των Μάκη Παπαδημητρίου (Μνησίλοχος), Γιώργου Χρυσοστόμου (Αγάθωνας, Τοξότης), Γιώργου Παπαγεωργίου (Υπηρέτης Αγάθωνα, Κλεισθένης).»
Μαρία Ακριβού, ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΟΣ
Μαρία Ακριβού, ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΟΣ
«Είναι άξιο αναφοράς ότι σε αυτήν την παράσταση δεν παρελαύνουν ούτε εξογκωμένοι γλου τοί ούτε φουσκωμένες κοιλιές. Η ιδιαίτεροη ζωντάνια της παράστασπς οφείλεται και στη φινέτσα και την ευρηματικότητα του Χορού, αλλά και στη μουσική του Ν. Κυπουργού, που ηλεκτρίζει τον θεατή.»
Μαριάνθη Κούνια, ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
Μαριάνθη Κούνια, ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
«ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος επιστράτευσε στη σκηνή του ολόκληρη (σχεδόν) τη νέα γενιά (κωμικών) ηθοποιών, για να φτιάξει μια δροσερή, με ρυθμό και καλοδουλεμένη παράσταση την οποία δένει πρώτα από όλα το ίδιο το δέσιμο των ηθοποιών της»
Ιωάννα Βαρδαλαχάκη, CLICKATLIFE
Ιωάννα Βαρδαλαχάκη, CLICKATLIFE
Περιγραφή Παράστασης
Ο Ευριπίδης είναι ταραγμένος, γιατί οι γυναίκες, που σήμερα τελούν την μεγάλη τους γιορτή, τα Θεσμοφόρια, είναι αποφασισμένες να τον τιμωρήσουν, επειδή τις δυσφημίζει στα έργα του. Μοναδικός τρόπος για να αποτρέψει τον κίνδυνο, είναι να στείλει στα Θεσμοφόρια έναν δικό του άνθρωπο, ντυμένο γυναικεία, για να τον υπερασπιστεί. Τη δύσκολη αποστολή αναλαμβάνει ο Μνησίλοχος. Πράγματι οι Θεσμοφοριάζουσες − που αποτελούν τον Χορό της κωμωδίας −, αρχίζουν να κατηγορούν τον Ευριπίδη. Όταν πάρει τον λόγο, ο μεταμφιεσμένος Μνησίλοχος επιτίθεται κι αυτός προσχηματικά στον Ευριπίδη, έπειτα όμως προσπαθεί να τον υποστηρίξει, λέγοντας ότι οι γυναίκες είναι υπεύθυνες για πολλά περισσότερα από αυτά που τούς προσάπτει ο τραγικός ποιητής. Και ενώ ο Χορός αγανακτεί με αυτά που ακούει, εμφανίζεται ο Κλεισθένης, γνωστός Αθηναίος της εποχής με θηλυπρεπή εμφάνιση, και τους λέει ότι κυκλοφορεί μια φήμη πως κάποιος άνδρας ντυμένος γυναικεία βρίσκεται ανάμεσά τους. Πολύ γρήγορα, ο Μνησίλοχος αποκαλύπτεται και κατηγορείται για παραβίαση των ιερών τελετουργικών κανόνων, ενώ προσπαθεί να ειδοποιήσει τον Ευριπίδη, που παραφυλάει, ότι το σχέδιό τους έχει αποκαλυφθεί. Ο Ευριπίδης, στην προσπάθειά του να σώσει τον υπερασπιστή του, εμφανίζεται στην γιορτή των Θεσμοφορίων πολλές φορές με διαφορετική κάθε φορά εμφάνιση, και κάνει τελικά στις γυναίκες μια πρόταση: θα σταματήσει να τις κακολογεί στα έργα του, αν τον αφήσουν να απελευθερώσει τον Μνησίλοχο. Οι γυναίκες δέχονται και οι δύο άντρες φεύγουν. Η κωμωδία τελειώνει με τους πανηγυρισμούς του Χορού.
Ο Ευριπίδης είναι ταραγμένος, γιατί οι γυναίκες, που σήμερα τελούν την μεγάλη τους γιορτή, τα Θεσμοφόρια, είναι αποφασισμένες να τον τιμωρήσουν, επειδή τις δυσφημίζει στα έργα του. Μοναδικός τρόπος για να αποτρέψει τον κίνδυνο, είναι να στείλει στα Θεσμοφόρια έναν δικό του άνθρωπο, ντυμένο γυναικεία, για να τον υπερασπιστεί. Τη δύσκολη αποστολή αναλαμβάνει ο Μνησίλοχος. Πράγματι οι Θεσμοφοριάζουσες − που αποτελούν τον Χορό της κωμωδίας −, αρχίζουν να κατηγορούν τον Ευριπίδη. Όταν πάρει τον λόγο, ο μεταμφιεσμένος Μνησίλοχος επιτίθεται κι αυτός προσχηματικά στον Ευριπίδη, έπειτα όμως προσπαθεί να τον υποστηρίξει, λέγοντας ότι οι γυναίκες είναι υπεύθυνες για πολλά περισσότερα από αυτά που τούς προσάπτει ο τραγικός ποιητής. Και ενώ ο Χορός αγανακτεί με αυτά που ακούει, εμφανίζεται ο Κλεισθένης, γνωστός Αθηναίος της εποχής με θηλυπρεπή εμφάνιση, και τους λέει ότι κυκλοφορεί μια φήμη πως κάποιος άνδρας ντυμένος γυναικεία βρίσκεται ανάμεσά τους. Πολύ γρήγορα, ο Μνησίλοχος αποκαλύπτεται και κατηγορείται για παραβίαση των ιερών τελετουργικών κανόνων, ενώ προσπαθεί να ειδοποιήσει τον Ευριπίδη, που παραφυλάει, ότι το σχέδιό τους έχει αποκαλυφθεί. Ο Ευριπίδης, στην προσπάθειά του να σώσει τον υπερασπιστή του, εμφανίζεται στην γιορτή των Θεσμοφορίων πολλές φορές με διαφορετική κάθε φορά εμφάνιση, και κάνει τελικά στις γυναίκες μια πρόταση: θα σταματήσει να τις κακολογεί στα έργα του, αν τον αφήσουν να απελευθερώσει τον Μνησίλοχο. Οι γυναίκες δέχονται και οι δύο άντρες φεύγουν. Η κωμωδία τελειώνει με τους πανηγυρισμούς του Χορού.
Σημείωμα του σκηνοθέτη
Στις Θεσμοφοριάζουσες, ένα από τα τρία «γυναικεία» έργα του Αριστοφάνη, γραμμένο την εποχή της κατάλυσης της Αθηναϊκής Δημοκρατίας −το 411 π.Χ., που θεωρείται χρόνος γραφής του, επιβλήθηκε ολιγαρχία −, μια ομάδα στο περιθώριο της Πολιτείας, οι γυναίκες, κρούουν τον κώδωνα για την ανάγκη πολιτικής σταθερότητας. Μπορεί σήμερα οι γυναίκες να μην είναι σε τέτοια δεινή θέση, ώστε να οραματίζονται τους θεσμούς αντί να συμμετέχουν σε αυτούς, όμως υπάρχουν πάντα ομάδες πολιτών που δεν δικαιούνται ίσο μερίδιο στην λειτουργία της Πολιτείας. Ένα έργο για τη θέση –και τις θέσεις– των γυναικών, για τη διεκδίκηση της προσωπικής ταυτότητας, για το δικαίωμα στην πολιτειακή ισότητα, ένα έργο για την κρίση των αξιών, τη φύση και τον νόμο. Και πάνω απ’ όλα, ένα έργο που, με όπλο το θέατρο και το χιούμορ, δίνει άπειρες δυνατότητες στον ηθοποιό να πρωταγωνιστήσει ως πολιτικό ον στη σκηνή της κωμωδίας.
Στις Θεσμοφοριάζουσες, ένα από τα τρία «γυναικεία» έργα του Αριστοφάνη, γραμμένο την εποχή της κατάλυσης της Αθηναϊκής Δημοκρατίας −το 411 π.Χ., που θεωρείται χρόνος γραφής του, επιβλήθηκε ολιγαρχία −, μια ομάδα στο περιθώριο της Πολιτείας, οι γυναίκες, κρούουν τον κώδωνα για την ανάγκη πολιτικής σταθερότητας. Μπορεί σήμερα οι γυναίκες να μην είναι σε τέτοια δεινή θέση, ώστε να οραματίζονται τους θεσμούς αντί να συμμετέχουν σε αυτούς, όμως υπάρχουν πάντα ομάδες πολιτών που δεν δικαιούνται ίσο μερίδιο στην λειτουργία της Πολιτείας. Ένα έργο για τη θέση –και τις θέσεις– των γυναικών, για τη διεκδίκηση της προσωπικής ταυτότητας, για το δικαίωμα στην πολιτειακή ισότητα, ένα έργο για την κρίση των αξιών, τη φύση και τον νόμο. Και πάνω απ’ όλα, ένα έργο που, με όπλο το θέατρο και το χιούμορ, δίνει άπειρες δυνατότητες στον ηθοποιό να πρωταγωνιστήσει ως πολιτικό ον στη σκηνή της κωμωδίας.
H παράσταση βασίζεται στην καινούρια μετάφραση, πιστή στο κείμενο και ταυτόχρονα ποιητική, του Παντελή Μπουκάλα. Όπως και στην προηγούμενη συνεργασία μας στους Αχαρνείς, θέλησα να δοκιμάσω πόσο αντέχει σήμερα το αριστοφανικό κείμενο, χωρίς καμιά διασκευή. Έχουν επιλεγεί καταξιωμένοι ηθοποιοί κυρίως της νεότερης γενιάς, με τους περισσότερους από τους οποίους έχουμε ξανασυνεργαστεί, κάτι που δημιουργεί τις προϋποθέσεις για σκηνική επικοινωνία και κοινό ερμηνευτικό κώδικα. Ο συνθέτης Νίκος Κυπουργός, γνωστός για τις μελωδίες και τα τραγούδια που έχει δώσει στη δισκογραφία αλλά και τις παραστατικές τέχνες, δημιουργεί ένα ηχητικό περιβάλλον ενταγμένο στη δράση, αφού όχι μόνο τα τραγούδια μα και η οργανική μουσική της παράστασης ερμηνεύονται επί σκηνής από όλο το θίασο, που γίνεται ταυτόχρονα ζωντανή ορχήστρα.
Η όψη της παράστασης, με τα κοστούμια του Άγγελου Μέντη και τα σκηνικά της Μαγδαληνής Αυγερινού, παραπέμπουν στο πρόσφατο παρελθόν της Ελλάδας, διατηρώντας τη φρεσκάδα της σύγχρονης εποχής.
Η όψη της παράστασης, με τα κοστούμια του Άγγελου Μέντη και τα σκηνικά της Μαγδαληνής Αυγερινού, παραπέμπουν στο πρόσφατο παρελθόν της Ελλάδας, διατηρώντας τη φρεσκάδα της σύγχρονης εποχής.
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
Μετάφραση: Παντελής Μπουκάλας
Σκηνοθεσία: Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος
Μουσική: Νίκος Κυπουργός
Κοστούμια: Άγγελος Μέντης
Σκηνικά: Μαγδαληνή Αυγερινού
Χορογραφίες: Σεσίλ Μικρούτσικου
Σχεδιασμός φωτισμών: Σάκης Μπιρμπίλης
Ζωγραφική κοστουμιών: Μαρία Ηλία
Βοηθός Σκηνοθέτη: Παντελής Δεντάκης
Βοηθός σκηνογράφου: Τζίνα Ηλιοπούλου
Βοηθός ενδυματολόγου: Σεμίνα Λανταβού, Κωνσταντίνα Μαρδίκη
Μουσική διδασκαλία: Αναστάσης Σαρακατσάνος
Μετάφραση: Παντελής Μπουκάλας
Σκηνοθεσία: Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος
Μουσική: Νίκος Κυπουργός
Κοστούμια: Άγγελος Μέντης
Σκηνικά: Μαγδαληνή Αυγερινού
Χορογραφίες: Σεσίλ Μικρούτσικου
Σχεδιασμός φωτισμών: Σάκης Μπιρμπίλης
Ζωγραφική κοστουμιών: Μαρία Ηλία
Βοηθός Σκηνοθέτη: Παντελής Δεντάκης
Βοηθός σκηνογράφου: Τζίνα Ηλιοπούλου
Βοηθός ενδυματολόγου: Σεμίνα Λανταβού, Κωνσταντίνα Μαρδίκη
Μουσική διδασκαλία: Αναστάσης Σαρακατσάνος
Παίζουν:
Μάκης Παπαδημητρίου (Μνησίλοχος)
Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος (Ευριπίδης)
Γιώργος Χρυσοστόμου (Αγάθονας, τοξότης)
Νάντια Κοντογεώργη (Μίκα)
Ελένη Ουζουνίδου (Κηρύκαινα)
Άνδρη Θεοδότου (Κρίτυλλα)
Μαρία Κατσανδρή (Φιλίστη)
Γιώργος Παπαγεωργίου (Υπηρέτης του Αγάθονα, Κλεισθένης)
Μάκης Παπαδημητρίου (Μνησίλοχος)
Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος (Ευριπίδης)
Γιώργος Χρυσοστόμου (Αγάθονας, τοξότης)
Νάντια Κοντογεώργη (Μίκα)
Ελένη Ουζουνίδου (Κηρύκαινα)
Άνδρη Θεοδότου (Κρίτυλλα)
Μαρία Κατσανδρή (Φιλίστη)
Γιώργος Παπαγεωργίου (Υπηρέτης του Αγάθονα, Κλεισθένης)
Και ο Χορός:
Βαλέρια Δημητριάδου, Ειρήνη Μακρή, Κατερίνα Μαούτσου, Ίριδα Μάρα, Φραγκίσκη Μουστάκη, Ελένη Μπούκλη, Ηλέκτρα Σαρρή, Νατάσα Σφενδυλάκη, Αντιγόνη Φρυδά
Βαλέρια Δημητριάδου, Ειρήνη Μακρή, Κατερίνα Μαούτσου, Ίριδα Μάρα, Φραγκίσκη Μουστάκη, Ελένη Μπούκλη, Ηλέκτρα Σαρρή, Νατάσα Σφενδυλάκη, Αντιγόνη Φρυδά
Μουσικοί επί σκηνής: Αναστάσης Σαρακατσάνος, Σοφία Κακουλίδου,Γιώτα Παναγή
Συμπαραγωγή: Α. Μ. Τέχνη Χώρος – ΔΗΠΕΘΕ Κρήτης – ΔΗΠΕΘΕ Ιωαννίνων – Ε.Φ.
Διάρκεια παράστασης: 90 λεπτά
*Η παράσταση στο Ωδείο Ηρώδου Αττικού θα διαθέτει και αγγλικούς υπέρτιτλους.
*Η παράσταση στο Ωδείο Ηρώδου Αττικού θα διαθέτει και αγγλικούς υπέρτιτλους.
Προπώληση Εισιτηρίων:
https://www.viva.gr/tickets/theater/greekfestival/thesmoforiazouses-tou-aristofani/
https://www.viva.gr/tickets/theater/greekfestival/thesmoforiazouses-tou-aristofani/
Υπεύθυνη Επικοινωνίας:
Μαρία Τσολάκη | 210 76 27 966, 6974 76 78 90 | mtsolaki@gmail.com
Μαρία Τσολάκη | 210 76 27 966, 6974 76 78 90 | mtsolaki@gmail.com